گلایه امام جمعه بافق از بلاتکلیفی تعیین بخشدار مرکزی شهرستان 

امام جمعه بافق گفت: اگر این شهرستان جزء استان یزد است، باید بخشدار بافق را معرفی کنند. 

حجت الاسلام رضا سعادت فر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گلایه از بلاتکلیفی بخشدار مرکزی بافق افزود:چند ماه است که شهرستان بافق بخشدار ندارد و این موضوع باعث گلایه‌های روستائیان و شهروندان بافقی شده است. 

او گفت: بررسی شود که بود ونبود بخشدار فرقی دارد یا ندارد؟ اگر دارد که جای تعجب است چرا مدتی است بخشدار بافق معرفی نشده است. 

امام جمعه بافق بیان داشت: مگر چه اقداماتی باید رقم بخورد تا یک بخشدار برای منطقه معرفی شود و این نوع رفتار‌ها بدبینی را برای مردم به همراه دارد و باید گفت عواقب خوبی ندارد.

حجت الاسلام سعادت فر در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته جوانی جمعیت گفت:با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب ضروری‌ترین فریضه مسأله جمعیت است و دستگاه‌های فرهنگی باید از این امر مقدس غبار زدایی کنند.

امام جمعه بافق تصریح کرد: خانواده‌ها باید نگاه غیورانه به جوانی جمعیت داشته باشند و اینکه تربیت سرباز امام زمان (عج) در این دوران ضروری است. 

او گفت: مساله فرزند آوری یک موضوع فرهنگی است و گره زدن فزرند آوری به سیاست‌های تشویقی جمعیت اشکال دارد و اگر هم در این زمینه عهدوپیمانی انجام شده است باید به آن عمل کنند. 

امام جمعه بافق بیان داشت: مشکل وام فزرند آوری در شهرستان‌های دیگر استان حل شده است و باید اقداماتی صورت گیرد و پیگیری کنند که این موضوع در بافق نیز رفع مشکل شود.

او به برخی از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: پدیده شوم شل حجابی و برهنگی جامعه روج جامعه را آزرده است و مجلس شورای اسلامی هم در این زمینه قانون گذاری خوبی نکرده و گلایه جدی از مجلس است. 

سعادت فرافزود: انچه که باعث ترویج بی حجابی و کشف حجاب شده است فضای مجازی است و اینکه رسیدگی به آن مورد غفت قرارگرفته است و قوه قضایئه و به ویزه دادستان‌ها نیز در این زمینه برخورد جدی نداشته اند.

امام جمعه بافق بیان داشت: دادستان‌ها و قوه قضائیه باید در این زمینه جدی باشد و در مواجهه با جرم اقدام اساسی انجام دهند و غیرت دینی داشته باشند تا عوام انتظامی و آمران به معروف و نهی از منکر هم بتوانند به درستی فعالیت کنند و حمایت شوند.

او همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های مشاغل خانگی توسط بسیج سازندگی در بافق گفت: مسئولان باید از مشاغل خانگی حمایت کنند و از محصولات بومی و تولیدات داخلی در برگزاری جالسات و مراسم‌ها و برنامه‌های استفاده شود.

سعادت فر بیان داشت: حمایت از دانش بنیان‌ها و برنامه ریزی برای توسعه این موضوع، ایجادتعاونی‌ها و حمایت از سرمایه گذاری در این بخش و سوق دادن سرمایه مردم به تعاونی‌ها در توسعه اقتصادی و معیشتی جامعه ضروری است. 

او گفت: مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی و مراکز مختلف برنامه ریزی کنند برای انجام فعالیت‌های خود در تعاونی‌ها سرمایه گذاری کنند تا مولد سازی شود و بتوانند از تولیدات داخلی و بومی بهه بیشتری ببرند.

سعادت فر تصریح کرد: برای توسعه تعاونی‌ها و دانش بنیان‌ها باید شهرداری و شورا‌های شهر و روستا بخشی از عوارض مربوط به خود را به سرمایه گذاری اختصاص دهند و در این زمینه رسانه‌ها هم پای کار باشند و این موضوع را برای همگان تببین کنند.

گرامیدالشت سالروز حماسه سوم خرداد مجاهدت‌های شهدا و ایثارگران و در این خطه و دزفول، تجلیل از اعضای مقر کتاب برای برگزاری نمایشگاه فرهنگی و امید آفرینی و سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر از دیگر موضوعاتی بود که امام جمعه بافق به آن اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.